Wyjątkowe wyróżnienie – Mercedes-Benz Customer Care Awards!
HOME • Aktualności • Wyjątkowe wyróżnienie –...

25 kwietnia 2025




To wyróżnienie, które plasuje nasz szczeciński serwis w gronie najlepszych na świecie i potwierdza, że zbudowanie relacji z klientem może być równie ważne jak jakość samego produktu.
Program Customer Care Awards, opracowany we współpracy z Regionem Europe Mercedes-Benz AG, ma na celu wyróżnienie tych lokalizacji, które nie tylko realizują strategię marki z należytą starannością, ale potrafią też zaoferować coś więcej – to, co w branży określa się mianem czynnika „X”. Właśnie ten element staje się dzisiaj miarą luksusu: wyczucia, przewidywania potrzeb i tworzenia doświadczenia, które wykracza poza standardowe procedury.
W ramach programu poszukiwano „Gwiazdy” – serwisu, który jest gotów podnieść jakość obsługi klienta na poziom światowy, konkurując z najlepszymi oddziałami.
W ramach oceny uwzględniono sześć kluczowych kategorii: cyfryzację, która umożliwia klientom korzystanie z nowoczesnych narzędzi i rozwiązań technologicznych; wrażenie klienta, czyli jakość kontaktu i budowania relacji; ocenę tajemniczego klienta, stanowiącą obiektywne narzędzie weryfikujące standardy obsługi, wygląd lokalizacji, zrównoważony rozwój, który coraz częściej staje się nieodłącznym elementem strategii marek premium oraz moment zaskoczenia – subtelny gest, niestandardowe podejście, detale, które klient ma zapamiętać na długo.
Szczeciński oddział Mercedes-Benz Mojsiuk nie tylko spełnił wszystkie te kryteria – stworzył własny model relacji z klientem. Model oparty na zaangażowaniu, rzetelności i kulturze obsługi, która nie wymaga wielkich słów, by została doceniona. To właśnie ten styl – pełen klasy i spójności – pozwolił wyróżnić szczeciński serwis na tle nie tylko polskiej, ale i międzynarodowej konkurencji.
– Wiedzieliśmy o programie Mercedes-Benz Customer Care Awards, ale nie myśleliśmy o nagrodzie. Po prostu robiliśmy swoje – mówi Wojciech Strzelczyk, szef serwisów Mercedes-Benz Mojsiuk. – Dla nas było to zobowiązanie osobiste. Złożyliśmy je śp. Kazimierzowi Mojsiukowi, założycielowi firmy. Wiedzieliśmy, że musimy dać z siebie wszystko i udowodnić, że zaufanie, którym nas obdarzył, było słuszne.
Historia Kazimierza Mojsiuka to symbol pasji i odwagi w realizowaniu długofalowej wizji. Wszystko zaczęło się w 1979 roku, od niewielkiego zakładu blacharskiego w Koszalinie. Z czasem firma zaczęła zyskiwać renomę. Renowacja zabytkowych samochodów dla szwedzkich muzeów była jedynie początkiem. Później pojawił się salon Hondy, a w 2001 roku – przełomowy moment: podpisanie umowy z Mercedes-Benz i uruchomienie oddziału w Szczecinie, który dziś stanowi jeden z najważniejszych punktów na mapie motoryzacyjnej Pomorza Zachodniego.
Wyróżnienie Customer Care Awards 2024 ma szczególne znaczenie – nie tylko dlatego, że tegoroczna edycja po raz pierwszy objęła Polskę. Przede wszystkim doceniona została wartość niemierzalna, a jednocześnie fundamentalna w świecie luksusowej motoryzacji: autentyczność relacji.
Jury zwróciło uwagę na coś, co często umyka sztywnym metrykom i wskaźnikom – na sposób, w jaki klient czuje się zaopiekowany. Na kulturę obsługi, która jest spójna, nienachalna, ale pełna uważności i szacunku. Potwierdzeniem tego był również znakomity wynik w badaniu satysfakcji 5*Rater, w którym nasz szczeciński serwis uzyskał średnią ocenę 4,89 na 5, obliczoną na podstawie ponad 1200 indywidualnych ankiet klientów.
Cyfrowe umawianie wizyt z poziomu aplikacji, integracja terminarza serwisowego z platformami klienta, dbałość o wygląd lokalizacji i intuicyjne zarządzanie procesem obsługi to tylko elementy składowe sukcesu. Kluczowe było jednak coś jeszcze: zdolność zaskakiwania. Moment, w którym Klient czuje, że znalazł się w miejscu, gdzie nie trzeba o nic prosić, bo wszystko już zostało przewidziane. Bo potrzeby Klientów są w tym miejscu po prostu rozumiane.
14 maja 2025 roku, podczas uroczystości w Berlinie, szczeciński oddział Mercedes-Benz Mojsiuk odbierze statuetkę Customer Care Awards. To wydarzenie będzie ukoronowaniem pracy zespołu, który skupił się na tym, co najważniejsze: kliencie. Jak podkreśla Wojciech Strzelczyk: – Nie chodzi o to, by robić rzeczy spektakularne. Chodzi o to, by każdy klient czuł się traktowany z uwagą i szacunkiem, na jaki zasługuje. Wynika to z tego, że dla nas klient był, jest i zawsze będzie najważniejszy.
– To wyróżnienie traktujemy jako wspólny sukces całego zespołu. Każdy z nas wniósł swój wkład, by poziom obsługi nie tylko spełniał standardy naszej marki, ale przede wszystkim był oparty na życzliwości, empatii i prawdziwie ludzkim podejściu. Jestem ogromnie dumna z zespołu, który każdego dnia udowadnia, że jakość nie potrzebuje górnolotnych słów – wystarczy codzienna rzetelność, szacunek do drugiego człowieka i sumienna praca. To właśnie dzięki takim postawom budujemy zaufanie i lojalność naszych klientów.
Naszym nadrzędnym celem jest dbanie o najwyższe standardy obsługi, a to wyróżnienie pragniemy zadedykować wszystkim naszym klientom – to ich zaufanie, potrzeby i oczekiwania są dla nas największą motywacją do ciągłego rozwoju – dodaje pani wiceprezes Agnieszka Mojsiuk.
Luksus mierzy się dziś nie tylko jakością produktu, lecz przede wszystkim jakością relacji – serwis oddziału Mojsiuk w Szczecinie udowadnia, że prawdziwa doskonałość to suma detali: troski, zaangażowania i niezmiennej pasji w działaniu. To wyróżnienie nie jest końcem drogi, lecz jej prestiżowym potwierdzeniem. Potwierdzeniem, że nawet w tak wymagającej branży jak motoryzacja premium, klasa nie potrzebuje fanfar, ona sama się obroni.
Skontaktuj się z nami
Potrzebujesz eksperta? Napisz do nas
a odpowiednia osoba się z Tobą skontaktuje
Media społecznościowe
Śledź nas w internecie
Koszalin / Stare bielice
Szczecin
Gorzów Wlkp.
Koszalin / Stare bielice
Szczecin
Gorzów Wlkp.
Koszalin / Stare bielice
Koszalin / Stare bielice
Koszalin / Stare bielice
Koszalin / Stare bielice
Koszalin / Stare bielice
Koszalin / Stare bielice