Fernando Alonso, kierowca zespołu McLaren Honda, sprawdza możliwości modelu NSX na torze Circuito Estoril

Fernando Alonso, kierowca zespołu McLaren Honda, sprawdza możliwości modelu NSX na torze Circuito Estoril 

Fernando Alonso, kierowca zespołu McLaren Honda, sprawdza możliwości modelu NSX na torze Circuito Estoril

  • Fernando Alonso, gwiazda zespołu McLaren Honda w modelu NSX na historycznym torze Estoril w Portugalii
  • Możliwość przejażdżki u boku Alonso dla mediów z Hiszpanii
  • Pierwsze grand prix na torze w Portugalii wywalczone przez Ayrton Sennę
  • 3,5-litrowy silnik V6 twin turbo, hybrydowy układ napędowy z trzema silnikami elektrycznymi oraz 9-biegowa przekładnia dwusprzęgłową DCT w nowym NSX
  • Produkcja modelu NSX w Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w Ohio
  • Zamówienia na Hondę NSX w Europie już są przyjmowane; dostawy pierwszych sztuk do klientów - jesienią

Fernando Alonso, gwiazda zespołu McLaren Honda, startującego w Formule 1, zrobił sobie przerwę od wyścigów, aby zasiąść za sterami nowego modelu NSX.

W ramach ekskluzywnego wydarzenia zorganizowanego dla przedstawicieli mediów z Hiszpanii, Fernando Alonso wyjechał modelem NSX na historyczny tor Estoril (Lizbona w Portugalii), oferując dziennikarzom możliwość pokonania okrążenia u boku dwukrotnego mistrza świata.

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się po zakończeniu jazd, Fernando powiedział: „Podczas jazdy zaskoczyło mnie to, że samochód hamuje i prowadzi się podobnie do bolidu Formuły 1. Jazda Hondą NSX jest oczywiście bardziej przyjemna i komfortowa, ponieważ nie musisz cały czas ‘szukać’ przyczepności, jak w przypadku bolidu F1. To jak różnica pomiędzy rysunkiem artystycznym i technicznym.”

Spotkanie z mediami na torze Estoril miało wzruszający charakter ze względu na nawiązania do historii Ayrtona Senny, legendy Formuły 1. W 1985 roku Senna wywalczył tu swoje pierwsze grand prix. Ponadto, w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku Ayrton był zaangażowany w prace rozwojowe nad modelem NSX pierwszej generacji. Tor Estoril był również świadkiem sukcesów, jakie odnosili inni kierowcy startujący samochodami i motocyklami Hondy.

Źródłem doskonałych osiągów NSX-a jest nowy, umieszczony wzdłużnie, podwójne doładowany silnik V6 DOHC, współpracujący z 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (DCT). Silnik elektryczny napędu bezpośredniego Direct Drive Motor, umieszczony z tyłu pomiędzy silnikiem benzynowym i skrzynią biegów, zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Ponadto, przednie koła Hondy NSX są napędzane przez zespół dwóch silników elektrycznych o wysokiej mocy, które generują wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach. Łączna moc systemowa wynosi 581 KM.

Honda NSX jest produkowana wyłącznie w należącym do Hondy obiekcie – Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół 100 wykwalifikowanych pracowników prowadzi prace związane ze produkcją całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem.

Zamówienia na Hondę NSX w Europie są przyjmowane od kwietnia tego roku, natomiast dostawy pierwszych samochodów do klientów rozpoczną się jesienią.